GROEPSLESSEN

Meer dan 60 groepslessen per week!

Fitness Zuidas beschikt over 2 leszalen en is open 7 dagen in de week.

BODY BAL
De Body Bal is een Total body workout, waarbij gebruik gemaakt wordt van grote Swiss evenwichtsballen. Dit geeft de les een extra uitdagend karakter. De buikspieren en rompstabiliteit vormen de basis voor alle oefeningen die aan bod komen tijdens deze les. Zo wordt op een leuke en dynamische manier de hele core versterkt. Deze les is daarom perfect voor het verbeteren van de balans, het voorkómen van blessures en het naar je zin hebben.
BODY SHAPE
Een spierverstevigende les waarin het accent wordt gelegd op het verstevigen van billen, buik en benen. Er wordt eventueel gebruik gemaakt van verschillende weerstandsmaterialen zoals kleine dumbells, tubes, steps of ballen. Dit is geen les met ingewikkelde pasjes, maar een laagdrempelige les die voor iedereen toegankelijk is.
CORE STABILITY
Een superfunctionele training! Deze training is gericht op de buik en de onderrug. Het zijn de kleine, diepe rugspieren en de dwarse en schuine buikspieren die samen de core vormen en zorgen voor een stabiele romp. Dit zijn dus spieren die je in het dagelijks leven hard nodig hebt. In deze les wordt voor variatie en een optimale training gebruik gemaakt van lichaamsgewicht, elastieken, Swiss evenwichtsballen en de TRX-banden. De les duurt een half uur en is zo mooi te combineren met je eigen fitnessprogramma. Deze les is voor iedereen aan te raden, van ervaren sporters tot senioren: iedereen heeft wat aan een sterkere core!
BUIKSPIER

De buikspier kwartier is een buikspiertraining workout  van 15 minuten, waarin de verschillende buikspieren aan bod komen. Deze workout zorgt voor een sterk en stabiel bovenlichaam, belangrijk voor een juiste lichaamshouding en ter preventie van rugklachten. De buikspier kwartier is een goede aanvulling op de fitnesstraining. Zeker wanneer u moeite heeft de buikspieren zelfstandig optimaal te trainen, zal de aanmoediging van de instructeur u hierbij helpen!

Circuit
Circuit Training is een interval training, waarbij je elke 40 seconden doorschuift naar het volgende ‘station’, de volgende oefening. Met veel enthousiasme en creativiteit wordt iedere week een nieuw circuit samengesteld. De oefeningen die aan bod komen zijn uiterst functioneel in het dagelijks leven. De Circuit Training wordt gegeven in de aerobicszaal. In deze les heeft de instructeur zijn handen vrij om continu met de mensen bezig te zijn en te begeleiden waar nodig.
CROSSPOWER
Pure High Intensity Interval Training. Laat je meenemen in een mooie uitgebalanceerde training van je boven-en onderlichaam met afwisselingen van maximale cardio, snelkracht, wendbaarheid en explosiviteit. Dit is een pittige les om het uithoudingsvermogen en kracht te verbeteren. Daarbij wordt er door het HIIT karakter van de les ook nog eens flinke dosis vet verbrand!
ESSENTRICS
Dynamische stretches en vloeiende versterkende bewegingen wisselen elkaar in deze les af. De les zorgt voor zowel versterking als verlenging van de spieren en is zo perfect voor ‘tonen’ van het lichaam en het verbeteren van de lichaamshouding. Bij Essentrics worden geen gewichten gebruikt: alle oefeningen worden gedaan met alleen het eigen lichaamsgewicht. De oefeningen zijn zo ingericht dat spiergroepen op een natuurlijke manier met elkaar samenwerken. Al na een aantal lessen ga je je energieker en fitter voelen.
KICKBOKSEN
Een kickbokstraining is zeer dynamisch en geeft veel voldoening. Het is goed voor je conditie, lenigheid, reactievermogen en zelfvertrouwen. Omdat zowel met boven als onderlichaam wordt gestreden, worden alle spiergroepen intensief getraind. De groepslessen kickboksen worden gegeven door professionele, ervaren kickbokstrainers. We richten ons bij Kickboksen Zuidas vooral op recreatieve kickboksers, maar je kan bij ons ook trainen voor wedstrijden en personal training volgen. Voor meer informatie bezoek onze website Kickboksen Zuidas.
Pilates
Pilates is een trainingsmethode voor lichaam en geest. De les bestaat voornamelijk uit grondoefeningen voor rompstabiliteit, buikspieren en rugspieren. De oefeningen worden vloeiend en in een rustig tempo uitgevoerd. Elke beweging wordt begeleid door de ademhaling. Door het rustige karakter van de les is er voldoende ruimte voor persoonlijke aandacht.
PUMP
Pump is een barbell-les, afgeleid van Body Pump, met spierversterkende oefeningen voor het hele lichaam. Tijdens deze 60 minuten durende workout worden alle spiergroepen aangepakt met een selectie van technieken uit de fitness, zoals squats, presses, lifts en curls. Fantastische muziek, professionele instructeurs en jouw eigen gewichtskeus leveren de resultaten op waar jij naar streeft – en snel! De snelste manier om sterker te worden, vet te verbranden en een strakker lichaam te krijgen. Door het statische karakter van de les (geen pasjes, wel knallen) is deze les voor zowel dames als heren een perfecte workout.
Spinning
Spinning is een effectieve work-out voor iedereen die wil afslanken, conditie wil verbeteren of een betere fietsprestatie wil neerzetten. Er zijn elke week nieuwe, gevarieerde freestyle-lessen, waarin krachttraining, duurtraining, hersteltraining, intervaltraining of een combinatie daarvan aan bod komen. Spinning heeft het hoogste calorieverbruik per tijdseenheid en maakt zo een einde aan vet op buik, billen en benen. De spinningzaal is voorzien van klimaatbeheersing waardoor de temperatuur altijd aangenaam is.
Total Workout
De naam zegt het al: dit is een complete workout voor het hele lichaam. Train jezelf strak en verbeter je uithoudingsvermogen met deze les!
TRX
Met honderden verschillende oefeningen, variaties en combinaties, is de TRX het perfecte traingingsmiddel om fit te worden. In deze les wordt coördinatie gecombineerd met kracht, zodat de spieren van de core in elke oefening aangespannen worden. Voor de lessen op woensdag en zondag is het belangrijk om je van tevoren op te geven in verband met een beperkt aantal plaatsen.
ASTHANGA YOGA
In Ashtanga yoga worden verschillende houdingen (asana’s) vloeiend met elkaar afgewisseld. Door middel van controle van de ademhaling via een speciale methode en de overgang tussen houdingen kom je in een flow terecht die zorgt voor rust en ontspanning. Ashtanga yoga is een perfecte training om aan flexibiliteit te werken en te ontspannen voor mensen die niet te lang stil willen blijven zitten.
Yin Yoga
De houdingen bij deze vorm van yoga zijn vooral gericht op het versterken en het versoepelen van bindweefsel en gewrichten; ze rekken dieperliggende spieren en maken het bekkengebied los. De verschillende houdingen, die altijd zittend of liggend zijn, worden 3 tot 5 minuten vastgehouden. Deze vorm van yoga stimuleert de meridianen –energiebanen – en organen. Eventuele blokkades worden opgeheven. Na een Yin Yoga les voel je je herboren.
ZUMBA

Zumba is een aerobic workout, gebaseerd op Latijns-Amerikaanse dans, zoals salsa, merengue en samba. Door middel van makkelijk te volgen pasjes verstevigt Zumba de spieren in je hele lichaam, zowel de armen en de core als de benen. Met Zumba kun je, volgens wetenschappers, tot wel 1.000 calorieën per uur afvallen. De naam Zumba, die ‘snel bewegen en lol hebben’ betekent, omschrijft precies waar het in onze les om draait.